perjantai 4. huhtikuuta 2014

Tyytyväiset veronmaksajat

Meille koitti eilen joulu. Kela päätti muistaa meitä mahtavalla paketilla. 



Lopputuloksena oli myös keskustelu, jota ei onneksi ollut kukaan sosiaalialan ammattilainen kuulemassa.

- Jaha, tää on äidille. Hyvää joulua! (Minulle ojennetaan paketillinen terveyssiteitä.)

- Mikä tuo on? Tumput? Ei kun lakki!
Öö, kulta, tää taitaa olla kestovaippa…

- Mihin tää tulee? Onko tää lakana vai vaipanvaihtoalusta?
En minä vaan tiedä!

- Hei, täällä on näitä, onko nää bodyja?
Mä veikkaisin, että tuo on yöpaita. Mutta kato, täällä on purulelu! Tai mikä tää nyt on…

Hmm. Ehkä on ihan hyvä, että vielä on muutama kuukausi aikaa prepata perustietoja ennen tenavan maailmaan putkahtamista.

Silti, olen harvoin ollut niin tyytyväinen veronmaksaja kuin eilen. Olen toki tiennyt äitiyspakkauksen idean, mutta en ole koskaan hahmottanut, miten huikean määrän tavaraa ja vaatetta se pitää sisällään.

Toivon vain, että suurin osa laatikon saajista on vähemmän kahvilla kuin me. Muussa tapauksessa Kelan kannattaisi ehkä laatia laatikkoon vielä ”käyttöohjeita idiooteille” –tyyppinen opaskirja.